Direktlänk till inlägg 20 december 2013

Tidig julskina till (nästan) allas glädje!

Av Therese - 20 december 2013 09:34

Hamilton fick vila mycket igår för att ta igen magen. Vi gick bara en kortare sväng på eftermiddagen och då var han hur pigg som helst samt fin i magen. Han hade fått blåbärspuré på dagen, som jag tror gjorde att det stoppades upp. Om man ska ge det har jag hört att det är bäst att ge de här små barnmats-burkarna, de innehåller inte socker och det är bättre för dålig mage än t ex blåbärssoppa.

Handlade lite igår också, bland annat hundarnas mat. Det är frysta korvar på 500g vardera, köper kartonvis 40 st åt gången. Men igår hade de öppnat upp min karton/glömt beställa, så jag fick 4 kassar med korvar. Mycket tyngre än kartonen att få med sig... Men nu har de mat så de klarar sig över jul :D

Vi åt skink-macka igår kväll. Vi brukar alltid köpa en skinka långt innan jul och sätta i oss och sedan en till till jul. Det är så gott med skink-macka! Vi har investerat i en skärmaskin så nu får man fina skivor!

Det var fler som ville ha skinka;



Hur gulliga är inte vi?!

Sedan ställde Mats tallriken vid schärslongerna och gick och fixade nåt annat. Så här såg det ut sen;

Den lilla hunden slickade sig förnöjt runt munnen och halva mackans skinka var borta... Jag säger det igen; Hon är en huligan ;-)



Idag blev det också tidig morgon, inte för att det var diarré, utan helt enkelt för att Hamilton var understimulerad... Han fick alldeles för lite att göra igår så idag blir det slutkörning av bägge hundarna så jag kan få det lite lugnt. Vill inte börja jul-ledigheten med att ha stissiga hundar, julen är tillräckligt hysterisk som den är! Sen är det bara att hålla en lagom nivå på motion och mental träning så vi alla "håller oss på banan"!


Nu ut i skog och mark och köra slut på gänget!

Kram, Therese

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 17 juli 2014 08:20


I måndags var vi för sista gången hos veterinären med Hamilton. Hans armbågar har inte läkt som de skulle & han verkade ha fått ytterligare skador i dem samt att ena höften verkade skum. Ortopeden på Strömsholm & jag diskuterade de olika alternativ v...

Av Therese - 30 april 2014 09:13

Som ni kanske märkte fick jag aldrig in filmen i bloggen, inte några inlägg heller efter sista... Usch, det känns som jag försummar er! Men nu blir det en uppdatering!!! Tiden efter operationen gick bra, vi tog stygnen i samband med första reha...

Av Therese - 21 mars 2014 14:35

Igår opererades Hamilton. Det gick bra! Vi kom dit tidigt på morgonen och träffade hans ortoped. Hon klämde och kände igenom honom, den här gången utan munkorg och inte ens en litet missnöje från herrn (märks att han är van att bli klämd och känd...

Av Therese - 12 mars 2014 16:24

Här jobbar vi vidare med Hamiltons rehab. Han går sina promenader och har vattentrask en gång i vecka ca. Vi har börjat väldigt med korta promenader, typ max 5 minuter ca 6 gånger om dagen. Sedan sakta ökat på vecka för vecka. Jag har gått runt huset...

Av Therese - 16 februari 2014 10:48

Nu är Hamilton opererad, det gick bra! Han hade dock lite dubbelslag på hjärtat under operationen så de fick ha extra koll på honom under uppvaket samt att det ju satt ett fragment i leden - som veterinären misstänkte. Detta kallas FCP, är en ärftlig...

Ovido - Quiz & Flashcards