Direktlänk till inlägg 17 juli 2014

Hamilton har fått somna in

Av Therese - 17 juli 2014 08:20

I måndags var vi för sista gången hos veterinären med Hamilton. Hans armbågar har inte läkt som de skulle & han verkade ha fått ytterligare skador i dem samt att ena höften verkade skum. Ortopeden på Strömsholm & jag diskuterade de olika alternativ vi hade och kom fram till att det var mest gynnsamt för Hamilton att få somna in.

Jag kommer berätta mer ingående om vår resa, alla undersökningar, operationer & rehab längre fram. Just nu är det mest kaos i min hjärna.

Jag kommer också berätta om det "fantastiska" stöd vi fått av uppfödaren. De lovade att ställa upp 24/7, men det såg man inte röken av efter att de hade fått köpesumman... Besviken är bara förnamnet!

Just nu sörjer vi en högt älskad vän, här hemma är det tomt & tyst. Ingen som kommer & lägger sitt stora huvud i knät och bara vill gosa och kramas en stund. Ingen som kryper upp i knät för att vara nära, nära och pussas med sin sträva tunga. Jag saknar honom något enormt mycket, denna kärleksfulla, söta gubbe. För en klok liten gubbe var han, när han tittade på mig kändes det som han hade levt ett helt liv och var klok & förstående.

Lek med alla kompisar i hundhimlen, spring så fort & lätt du kan, ät allt gott du hittar och ta hand om någon som behöver ditt stora kärleksfulla hjärta!

 
 
Skat-Ann

Skat-Ann

22 juli 2014 07:49

NEEEEEEEEJ! Hamilton den godingen. Tänker på er! Det är svårt att förlora en familjemedlem. Får bara tänka som så att de har det bättre uppe bland molnen. Kram på er! <3

http://blogg.skat-ann.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 30 april 2014 09:13

Som ni kanske märkte fick jag aldrig in filmen i bloggen, inte några inlägg heller efter sista... Usch, det känns som jag försummar er! Men nu blir det en uppdatering!!! Tiden efter operationen gick bra, vi tog stygnen i samband med första reha...

Av Therese - 21 mars 2014 14:35

Igår opererades Hamilton. Det gick bra! Vi kom dit tidigt på morgonen och träffade hans ortoped. Hon klämde och kände igenom honom, den här gången utan munkorg och inte ens en litet missnöje från herrn (märks att han är van att bli klämd och känd...

Av Therese - 12 mars 2014 16:24

Här jobbar vi vidare med Hamiltons rehab. Han går sina promenader och har vattentrask en gång i vecka ca. Vi har börjat väldigt med korta promenader, typ max 5 minuter ca 6 gånger om dagen. Sedan sakta ökat på vecka för vecka. Jag har gått runt huset...

Av Therese - 16 februari 2014 10:48

Nu är Hamilton opererad, det gick bra! Han hade dock lite dubbelslag på hjärtat under operationen så de fick ha extra koll på honom under uppvaket samt att det ju satt ett fragment i leden - som veterinären misstänkte. Detta kallas FCP, är en ärftlig...

Av Therese - 30 januari 2014 13:21

Som jag nog berättade i inlägget med hans kastrering så har Hamilton pålagringar på bägge armbågarna. Troligtvis FCP som hans brorsa blivit opererad för. Vi fick remiss till Strömsholm och var där i förra veckan. En ortoped gick noga igenom hela hund...

Ovido - Quiz & Flashcards