Direktlänk till inlägg 17 september 2013

Skogspromenad & kloklippning

Av Therese - 17 september 2013 15:16

Imorse gick vi en runda i området vi bor i. Började genom skogen, vilket båda hundarna älskar. Springa fritt & lukta/kolla allt. De är duktiga (eller i alla fall Hamilton) på att komma när man ropar. Amber gör det hon tjänar mest på; god (?) skithög att äta eller mattes torra godis? Hmm, skithög... Jag är inte så jättenöjd över det beteendet & häromveckan fick vi alla sota för det, mest Amber dock men hon ser ju inte sambandet. Hon var jättesjuk i flera dagar, två av dem kräktes hon, hade diarré & bara sov, vägrade äta & dricka. Då var jag riktigt orolig, men har ju lite erfarenhet av dålig hund så vi körde vätska intvingat med spruta varje halvtimme. På den tredje dagen var hon åtminstone uppe & rörde sig frivilligt, sen tog det några dagar till innan magen stabiliserade sig.

Här är lite bilder från förmiddagens promenad;



Det knakar & brakar i skogen, då kan man ju inte titta på matte!



Snart har vi ögonkontakt.



Amber ser skitkaxig ut, medans Hamilton nog känner att de där brakningarna i skogen inte var så skoj :(



Matte tvingade mig att ligga ner så hon kunde ta kort...



Vad sa du? Snyggaste rottisens i skogen, klart jag är :D



Efter promenaden passade jag på att klippa klorna, bäst att vänja när han är lite trött. Som vanligt gick det oförskämt bra, Leia var ju skitjobbig & det vill jag undvika helt och hållet!



Sen låg han & gosade med ett ben i biabädden :)


Kram, Therese

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 17 juli 2014 08:20


I måndags var vi för sista gången hos veterinären med Hamilton. Hans armbågar har inte läkt som de skulle & han verkade ha fått ytterligare skador i dem samt att ena höften verkade skum. Ortopeden på Strömsholm & jag diskuterade de olika alternativ v...

Av Therese - 30 april 2014 09:13

Som ni kanske märkte fick jag aldrig in filmen i bloggen, inte några inlägg heller efter sista... Usch, det känns som jag försummar er! Men nu blir det en uppdatering!!! Tiden efter operationen gick bra, vi tog stygnen i samband med första reha...

Av Therese - 21 mars 2014 14:35

Igår opererades Hamilton. Det gick bra! Vi kom dit tidigt på morgonen och träffade hans ortoped. Hon klämde och kände igenom honom, den här gången utan munkorg och inte ens en litet missnöje från herrn (märks att han är van att bli klämd och känd...

Av Therese - 12 mars 2014 16:24

Här jobbar vi vidare med Hamiltons rehab. Han går sina promenader och har vattentrask en gång i vecka ca. Vi har börjat väldigt med korta promenader, typ max 5 minuter ca 6 gånger om dagen. Sedan sakta ökat på vecka för vecka. Jag har gått runt huset...

Av Therese - 16 februari 2014 10:48

Nu är Hamilton opererad, det gick bra! Han hade dock lite dubbelslag på hjärtat under operationen så de fick ha extra koll på honom under uppvaket samt att det ju satt ett fragment i leden - som veterinären misstänkte. Detta kallas FCP, är en ärftlig...

Ovido - Quiz & Flashcards