Alla inlägg den 17 september 2013

Av Therese - 17 september 2013 15:16

Imorse gick vi en runda i området vi bor i. Började genom skogen, vilket båda hundarna älskar. Springa fritt & lukta/kolla allt. De är duktiga (eller i alla fall Hamilton) på att komma när man ropar. Amber gör det hon tjänar mest på; god (?) skithög att äta eller mattes torra godis? Hmm, skithög... Jag är inte så jättenöjd över det beteendet & häromveckan fick vi alla sota för det, mest Amber dock men hon ser ju inte sambandet. Hon var jättesjuk i flera dagar, två av dem kräktes hon, hade diarré & bara sov, vägrade äta & dricka. Då var jag riktigt orolig, men har ju lite erfarenhet av dålig hund så vi körde vätska intvingat med spruta varje halvtimme. På den tredje dagen var hon åtminstone uppe & rörde sig frivilligt, sen tog det några dagar till innan magen stabiliserade sig.

Här är lite bilder från förmiddagens promenad;



Det knakar & brakar i skogen, då kan man ju inte titta på matte!



Snart har vi ögonkontakt.



Amber ser skitkaxig ut, medans Hamilton nog känner att de där brakningarna i skogen inte var så skoj :(



Matte tvingade mig att ligga ner så hon kunde ta kort...



Vad sa du? Snyggaste rottisens i skogen, klart jag är :D



Efter promenaden passade jag på att klippa klorna, bäst att vänja när han är lite trött. Som vanligt gick det oförskämt bra, Leia var ju skitjobbig & det vill jag undvika helt och hållet!



Sen låg han & gosade med ett ben i biabädden :)


Kram, Therese

Ovido - Quiz & Flashcards