Alla inlägg den 20 december 2013

Av Therese - 20 december 2013 09:34

Hamilton fick vila mycket igår för att ta igen magen. Vi gick bara en kortare sväng på eftermiddagen och då var han hur pigg som helst samt fin i magen. Han hade fått blåbärspuré på dagen, som jag tror gjorde att det stoppades upp. Om man ska ge det har jag hört att det är bäst att ge de här små barnmats-burkarna, de innehåller inte socker och det är bättre för dålig mage än t ex blåbärssoppa.

Handlade lite igår också, bland annat hundarnas mat. Det är frysta korvar på 500g vardera, köper kartonvis 40 st åt gången. Men igår hade de öppnat upp min karton/glömt beställa, så jag fick 4 kassar med korvar. Mycket tyngre än kartonen att få med sig... Men nu har de mat så de klarar sig över jul :D

Vi åt skink-macka igår kväll. Vi brukar alltid köpa en skinka långt innan jul och sätta i oss och sedan en till till jul. Det är så gott med skink-macka! Vi har investerat i en skärmaskin så nu får man fina skivor!

Det var fler som ville ha skinka;



Hur gulliga är inte vi?!

Sedan ställde Mats tallriken vid schärslongerna och gick och fixade nåt annat. Så här såg det ut sen;

Den lilla hunden slickade sig förnöjt runt munnen och halva mackans skinka var borta... Jag säger det igen; Hon är en huligan ;-)



Idag blev det också tidig morgon, inte för att det var diarré, utan helt enkelt för att Hamilton var understimulerad... Han fick alldeles för lite att göra igår så idag blir det slutkörning av bägge hundarna så jag kan få det lite lugnt. Vill inte börja jul-ledigheten med att ha stissiga hundar, julen är tillräckligt hysterisk som den är! Sen är det bara att hålla en lagom nivå på motion och mental träning så vi alla "håller oss på banan"!


Nu ut i skog och mark och köra slut på gänget!

Kram, Therese

Ovido - Quiz & Flashcards