Alla inlägg den 17 augusti 2013

Av Therese - 17 augusti 2013 10:02

Det är lätt att tiden rinner iväg... Det är full rulle hela dagarna med valp. Vi försöker hitta på så mycket som möjligt nu när Mats är ledig & Hamilton liten, försöker vänja honom vid massa olika situationer och ljud och folk. Så när han sover vilar hela familjen... Det är jobbigt med valp ? men fullkomligt underbart!

I början av veckan åkte vi till Mats faster och farbror i Nordingrå, ligger vid Höga Kusten, en otroligt vacker plats! Innan vi åkte vägde jag Hamilton, han hade gått upp 3 kg på fem dagar, känns som på tok för mycket! Visserligen hade vi en liten incident kvällen innan; skafferidörren öppen plus ett kort toabesök resulterade i en väldigt rund valp... Han hade hela huvudet ner i fodersäcken!

Resan upp gick jättebra, han var så duktig! Resan tog ca 5 timmar med div pauser. Bara en enda gång pep han och det tror jag berodde på att han undrade var vi var. Kissnödig var han då rakt inte när vi stannade!

Nu kommer massa bilder, håll tillgodo!




Skulle ta en fin närbild, men herrn hade käkat gräs.



"Jag ätit gräs? Det tror jag inte!"



"Så, borta!"



"Visst är jag snygg!"



"Försök ta bollen om du kan!"



På vägen upp träffade vi på Hulken...



Mörka moln norr om Gävle! Sen kom världens störtskur!



Höga Kusten-bron!



Framme & Hamilton kollar in hela stugan, även under sängen...



Här kollar han in duschkabinen... Jag brukar "tvinga" in honom på olika ställen så han blir van, men här hittade jag honom när han undersökte stugan... Duktig kille!



Dammen där Leia lärde sig simma för 9 år sedan. Vilka minnen det födde. Hon var ca 6 månader, hon kunde inte simma... Var gång hon var i vatten gick hon på bakbenen längre och lägre ut, till slut sjönk hon ju. Mats och jag var i (med kläderna på) vid ett flertal tillfällen för att rädda henne. Men när vi kom upp till den här dammen så klev jag i vattnet, bar henne ut och släppte på djupt vatten & hon simmade! Sen ville hon inte gå in...



Låga moln över Dalberget.



Myser på gräsmattan.



Finaste killen!



Knölade ner sig under en stol, ska bli kul att jämföra när han är stor ?



Kröp intill Amber för att sova...



Rotsidan, ett fantastiskt vackert ställe!
Helt platta stenar vid havet, det är så häftigt att gå där och tänka på att inlandsisen slipat det alldeles rakt.

Amber skuttade som en bergsget, Hamilton fick vi hjälpa lite - tassarna är stora och klumpiga och lyder inte riktigt ?



"Herregud vad de ska fota hela tiden... Sitt still, titta här... Njae, jag protesterar och visar inte upp mig!"



"Kollar utsikten istället!"







"Hur kom Amber ner dit?"



Små, söta blommor växte i skrevorna.



Och små tallar.



Liggande tall kämpar i det karga landskapet.



Hur den här kunde växa bland stenen förstår jag inte...



Det är otroligt välordnat på Rotsidan, bra stigar, små broar, toaletter och till och med en handikapp-toa!



Nu är vi i Bönhamn, en liten pittoreskt by med fiskestugor. Liknar västkusten, tycker jag.



Hamilton passade på att äta lunch!



Tillbaka vid stugan. Gick upp på Håkansberget, på vägen upp såg jag dessa träd med mossa eller vad det är hängandes.



Fina hundarna poserar!



"Alltså, nu räcker det!"



Utsikten där uppifrån!

Det lite lustiga var att vi hittade (nåja, hundarna) massa älgskit där uppe, undrar om den går upp och skiter med den fina utsikten? Det är nämligen ganska brant upp!




Utsikt över sjöarna nere vid stugan.



På väg hem, vad hittar vi väl där?



En Gulf-mack! Trodde inte de fanns längre...



Nästan hemma igen.
Hela himlen var genmulen men över Skokloster var det en spricka i molnen! Jag har alltid hävdat att vi slipper oväder över vår halvö, de går liksom runt. Här är beviset ?



Suddig bild, svårt att ta i farten.

De ska bära samma pinne ?



"Fy fan, de har badat mig!"



???



Sover sött med tungan ute!



Kom på honom med att äta björnbär från busken, bushunden!



Igår skulle vi köpa nytt halsband (han växer som sagt...) och hittade ett märke som heter Hamilton!

Tack för att ni orkar läsa vår blogg, hoppas ni tycker den är intressant eller rolig eller nåt ?

Kram, Therese

Ovido - Quiz & Flashcards