Direktlänk till inlägg 4 augusti 2013

Lugn dag!

Av Therese - 4 augusti 2013 16:49

Hamilton sover otroligt bra på natten. Han däckar i sängen (jaja, det kommer bli trångt när han växer men jag vill ha närkontakten på natten) vid åtta & sover till ca sex. Inga kissningar på natten!

Vi gick en tur i skogen på förmiddagen & han fick leta lite efter oss, han fattar inte helt men bättre för var gång! Han är väldigt uppmärksam på oss och vill gärna vara nära (som alla valpar) och det utnyttjar vi nu så vi får en följsam hund.

Efter lunch åkte vi en liten tur till Bålsta & handlade bl a märgben & revben... Nåt nytt jag inte sett förut, så det blir spännande! Jag kokade dem, så efter middagen ska de få smaka.

Jo, vi var upp till vår goda vän & granne (som dessutom har den goda smaken att ha rottis) och hälsade på lite. Viva är en charmig tik på 6 år som bara är glad & överlycklig jämnt, så där har han en bra förebild!



Kram, Therese

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 17 juli 2014 08:20


I måndags var vi för sista gången hos veterinären med Hamilton. Hans armbågar har inte läkt som de skulle & han verkade ha fått ytterligare skador i dem samt att ena höften verkade skum. Ortopeden på Strömsholm & jag diskuterade de olika alternativ v...

Av Therese - 30 april 2014 09:13

Som ni kanske märkte fick jag aldrig in filmen i bloggen, inte några inlägg heller efter sista... Usch, det känns som jag försummar er! Men nu blir det en uppdatering!!! Tiden efter operationen gick bra, vi tog stygnen i samband med första reha...

Av Therese - 21 mars 2014 14:35

Igår opererades Hamilton. Det gick bra! Vi kom dit tidigt på morgonen och träffade hans ortoped. Hon klämde och kände igenom honom, den här gången utan munkorg och inte ens en litet missnöje från herrn (märks att han är van att bli klämd och känd...

Av Therese - 12 mars 2014 16:24

Här jobbar vi vidare med Hamiltons rehab. Han går sina promenader och har vattentrask en gång i vecka ca. Vi har börjat väldigt med korta promenader, typ max 5 minuter ca 6 gånger om dagen. Sedan sakta ökat på vecka för vecka. Jag har gått runt huset...

Av Therese - 16 februari 2014 10:48

Nu är Hamilton opererad, det gick bra! Han hade dock lite dubbelslag på hjärtat under operationen så de fick ha extra koll på honom under uppvaket samt att det ju satt ett fragment i leden - som veterinären misstänkte. Detta kallas FCP, är en ärftlig...

Ovido - Quiz & Flashcards